.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک هیئت امنیتی اسرائیل برای مذاکره با حماس به قاهره می‌رود
طبق اعلام منابع آگاه قرار است یک هیئت امنیتی اسرائیل شب دوشنبه وارد قاهره، پایتخت مصر شود تا درباره مرحله جدیدی از تبادل اسرا با جنبش حماس گفتگو کند.
یک هیئت امنیتی اسرائیل برای مذاکره با حماس به قاهره می‌رود

منابع نزدیک گفتند که مذاکرات با جنبش حماس بر آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی از جمله سالمندان، بیماران، مجروحان، زنان و افراد زیر ۱۸ سال متمرکز است و در ازای آزادی اسرا چند صد اسیر فلسطینی و آتش بس به طور کامل در نوار غزه برای یک دوره بین ۲۱ تا ۳۰ روز برقرار خواهد شد.

 

به گفته همین منابع، در این مذاکرات درباره عقب نشینی یگان‌های ارتش اسرائیل از قلب نوار غزه به سمت مرز، افزایش ورود میزان مواد غذایی، سوخت و دارو به نوار غزه و بازگشت تعداد آوارگان گفتگو خواهد شد. 

 

این منابع گزارش دادند که هیئت مذاکرات در حال بررسی مشخصات اسرای فلسطینی است که اسرائیل آزاد خواهد کرد و خاطرنشان کردند که این دور با مذاکره بر سر «توافق جامع» برای آزادی همه اسرای اسرائیلی در ازای تعداد توافق شده زندانیان فلسطینی دنبال خواهد شد. 

 

یکی از این منابع توضیح داد اسرای اصلی فلسطینی شامل مذاکره نمی‌شود؛ مروان برغوثی، عضو کمیته مرکزی فتح، احمد سعادت، دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، و رهبران برجسته حماس در زندان‌ها مانند عبدالله برغوثی، حسن سلامه، عباس السید، ابراهیم حامد و دیگران شامل مذاکره نمی‌شوند و آزادی آن‌ها در آخرین مرحله مورد مذاکره قرار می‌گیرد.

 

یک منبع آگاه روز شنبه به روزنامه هاآرتص گفت: «مذاکرات جدی بین اسرائیل و حماس از طریق میانجیگران در تلاش برای خروج از بن بست وجود دارد، اما پیشرفت هنوز کند است و هنوز پیشرفت بزرگی حاصل نشده است».

 

درگیری‌ها در نوار غزه برای هشتاد و هفتمین روز ادامه دارد و فاجعه انسانی با توجه به ادامه بمباران شدید اسرائیل در غزه تشدید شده است.

 

بر اساس آمار جدید اعلام شده از سوی دفتر دولتی غزه در روز یکشنبه ۳۱ دسامبر، تعداد شهدای فلسطینی‌ها در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر به بیش از ۲۱ هزا شهید رسیده است.

 

اداره دولتی گزارش داد که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۵۶ هزار نفر مجروح شده اند.

 

ارتش اسرائیل به نوبه خود اعلام کرد که تعداد تلفات افسران و سربازان این رژیم به ۵۰۶ نفر رسیده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.336 seconds.